Haber

Çiğli Tramvayı, Onat Tüneli ve EDS İçin Tarihler Açıklandı

Radyo Trafik İzmir, İzmir ulaşımına destek verenleri ağırlamaya devam ediyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanı Kadir Efe Oruç ve Teknik İşler Daire Başkanı Hamdi Ziya Aydın, İzmir ulaşımına ilişkin faaliyet, proje ve hedeflerini anlattı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanı Kadir Efe Oruç ve Teknik İşler Daire Başkanı Hamdi Ziya Aydın, Radyo Trafik İzmir’de yayınlanan “İZUM ile İzmir’de Ulaşım” programına konuk oldu. Radyo Trafik İzmir Yayın Sorumlusu Esra Balkanlı’nın sorularını yanıtlayan Oruç ve Aydın, İzmir ulaşımı hakkında değerli bilgiler verdi. EDS, Çiğli Tramvayı, Buca Metrosu ve Onat Tüneli’ndeki son durumla ilgili sorular yanıtlandı.

ÇİĞLİ TRAMVASI ŞUBAT VEYA MART AYINDA HİZMETE AÇILACAK

İlk olarak Çiğli Tramvayı meselesine açıklık getiren İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanı Kadir Efe Oruç, dış finansman kaynağından onay aldıklarını belirterek, “Hattın yüzde 93’ü tamamlandı, yüzde 7’si kaldı. 72 milyon Euro’yu aşan bir yatırımın 100 milyona yakın araç maliyeti var. Yakın zamanda onay aldık. Çalışmalar yeniden başladı, Çiğli Tramvayını 2024 Şubat veya Mart ayında hizmete almayı hedefliyoruz” dedi. açıklamayı yaptı.

BUCA METROSUNDA DURUM…

Kadir Efe Oruç, Cumhuriyet tarihinin en değerli yatırımlarından biri olarak nitelendirdiği Buca Metrosu için, “Metro çok büyük bir yatırımdır, birçok maliyet unsurunu içinde barındırır. Dış finansman kaynaklarıyla ilerliyoruz. 5 istasyonda çalışmalar başladı. Köstebek dediğimiz makine bu ay sonunda tünel kazmaya başlayacak. İşin yüzde 3’ünü tamamladık. Günlük 400 bin yolcu hareketliliği bekliyoruz. Buca trafiğini büyük ölçüde rahatlatacağını düşünüyoruz. Çalışmalarımız aksamadan devam ediyor, tamamen finanse edilen Buca Metrosunu 2026 yılının ilk yarısında tamamlamayı planlıyoruz.” sözlerini kullandı.

DENİZ ULAŞIMINDA ELEKTRİKLİ GEMİ HEDEFİ…

Deniz taşımacılığında 8’i 12 ay boyunca 4’ü periyodik olmak üzere 12 iskelenin etkin olarak kullanıldığını vurgulayan Ulaştırma Daire Başkanı Oruç, Mavişehir, Adliye ve Bayraklı İskelelerini işletmeye almayı hedeflediklerini ancak bunlarla ilgili sorunlar yaşadıklarını ifade etti. imar planlarına. “Deniz yoluyla taşınan yolcu sayısını çok daha yüksek seviyelere çıkarmayı hedefliyoruz.” Oruç, “Deniz taşımacılığında taşıdığımız her yolcu için sübvansiyon payımız 18 lira. Feribot kullanırsanız 130 liraya kadar çıkıyor. Deniz taşımacılığında bu kaybın azaltılması ve işletme maliyetlerinin düşürülmesi için deniz taşımacılığında elektrikli araçların kullanılması büyük önem taşımaktadır. Elektrikli gemilerle işletme maliyetleri yaklaşık yarı yarıya azalıyor. Bu kapsamda 6 adet elektrikli yolcu gemisi alımına yönelik çalışmalarımızı tamamladık, dış finansman görüşmelerini gerçekleştirdik ve Avrupa Birliği’nden önemli bir hibe alabileceğiz. Ancak yurt dışından kredi kullanılabilmesi için projenin Cumhurbaşkanlığı tarafından yatırım programına alınması gerekiyor. 2022 yılında projenin 2023 Yatırım Programına dahil edilmesi için başvuruda bulunduk ancak projemiz yatırım programına alınmadı. Projenin 2024 Yatırım programına alınması için geçtiğimiz ay Cumhurbaşkanlığına tekrar başvurduk. Projenin yatırım programına alınmasının ardından İzmir Büyükşehir Belediyesi olarak Türkiye’nin ilk elektrikli yolcu gemilerini filomuza katmak için 2024 yılında ihaleye çıkmayı planlıyoruz.” Şeklinde konuştu.

EDS İÇİN YENİ HEDEF…

Kadir Efe Oruç, EDS ile ilgili olumlu gelişmelerin olduğunun altını çizerek, “Kısmi onay aldık, bazı iyileştirmeler yapmamız lazım. Emniyet Genel Müdürlüğü yol kenarı otoparklarıyla ilgili yeni bir proje gerçekleştirecek. Bu konuda revizyon talep edildi. 15 noktada hız, 177 noktada ışık denetimi yapacağız. EDS sürecinde İl Emniyet Müdürlüğü ile önümüzdeki hafta içerisinde mevcut şartnameye göre yeni bir sözleşme imzalayıp Genel Müdürlüğe göndereceğiz. “2024 yılında şehir genelinde otonom izleme sistemlerini kullanacağımızı öngörüyorum.” söz konusu.

İZMİR’E ORTAK ELEKTRİKLİ BİSİKLETLER GELİYOR

Kesintisiz 110 km’nin üzerinde olan bisiklet yolu ağını geliştirmek istediklerini belirten Ulaştırma Daire Başkanı Oruç, “Ortak elektrikli bisiklet ihalemizi Eylül sonu veya Ekim ayı başında gerçekleştireceğiz. Şehir içinde kullanılabilecek elektrikli bisikletleri vatandaşlarımızın hizmetine sunacağız. İzmir’de yoğun saatlerde 16-17 bin civarında bisiklet sayıyoruz. Vapurda bisikletlilere 50 kuruş vermenin bisiklet kullanımına yüzde 152 etkisi var… Hareketlilik Adası projemiz var. İlk olarak Buca’dan başlayacağız. Sürekli bir aks için çalışıyoruz, dolayısıyla yeni bisiklet yolları da devreye girecek. Üçkuyular İskelesi, Fahrettin Altay ve üniversitelere bağlanacak ikinci bir hareketlilik adası sınırı planlıyoruz. “İlk aşamada 6, toplamda 30 hareketlilik adası üzerinde çalışacağız.” bilgiyi verdi.

BUCA-ONAT TÜNELİ NE ZAMAN TAMAMLANACAK?

İzmir Büyükşehir Belediyesi Teknik İşler Daire Başkanı Hamdi Ziya Aydın, Radyo Trafik İzmir dinleyicilerine düzenlenecek yollar, devam eden çalışmalar ve hedeflenen projeler hakkında değerli bilgiler verdi. Buca Onat Tüneli ile ilgili çalışmalara ara verildiğini hatırlatan Aydın, “Danıştay’ın aldığı son kararla Nisan ayından bu yana 7/24 çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Havalimanı ve Konak’tan gelen hattı Otogar ve Çevre Yolu’na bağlayacağız. Tüneli ve tünelden sonraki bağlantıyı 2025 yılının ilk yarısında tamamlamayı hedefliyoruz. “Kazı sürecinde 2 bin 500 metre uzunluğundaki tünelin yarısını bir ay içinde tamamlamış olacağız.” değerlendirmesini yaptı.

TIRLAR LİMANA DOĞRUDAN GİRECEK

Hamdi Ziya Aydın, günün neredeyse her saatinde trafik sıkışıklığının görüldüğü Zafer Payzın Kavşağı ile Yeşildere arasında yapılacak çalışmalara ilişkin kritik detayları paylaştı:

 

“Söz konusu proje kapsamında DGM, Hilal ve Tepecik Köprülerine ilişkin ilave şerit genişletme projeleri yürütülüyor. Güzergah uzunluğu yaklaşık 4,5 km olup, yol uzunluğu da dikkate alındığında yaklaşık 14 km’dir. Projenin uygulamasına Ege Mahallesi Kavşağı Bağlantı Yolu Projesi ile başlanması planlanıyor. Proje kapsamında yer alan Ege Mahallesi köprüsü için yapım ihalesi yapıldı ancak katılım olmayınca ihale iptal edildi. Söz konusu proje, şehrin kalbi olarak nitelendirilen BESAŞ Köprüsü’nden Zafer Payzın Kavşağı’na kadar olan arteri kapsıyor. Ayrıca bu projeyle İzmir Limanı’na başka bir viyadükle ilave bağlantı yapılacak. Bu da limana gelen tırların şehir içi trafiğe girmeden limana ulaşmasını sağlayacak, trafiği azaltacak ve ticarete olumlu katkı sağlayacak.”

ALSANCAK MEYDANI PROJESİ…

Alsancak Tren Garı önündeki kavşağın yer altına alınmasıyla ilgili projenin tamamlandığını belirten Hamdi Ziya Aydın, “Ege Mahallesi Köprüsü ile Mimar Sinan Caddesi bağlantısının tamamlanmasının ardından projemize başlayacağız. TRT binası önüne alt geçit yaparak Mürselpaşa Bulvarı’na bağlanacak yol üzerinde çalışma yapacağız. Zafer Payzın projemiz ile geçişler daha kolay olacaktır. Bunlar tamamlandıktan sonra Alsancak Gar kavşağında çalışmalarımıza başlayacağız.” söz konusu.

ÇOK KATLI KAVŞAK PROJELERİNDE SON DURUM…

Teknik İşler Daire Başkanı Aydın, kritik noktalarda trafiği rahatlatacak alt ve üst geçitlerle ilgili şu bilgileri verdi:

“Yaşayanlar Kavşağı için çok katlı kavşak projemiz hazır. Ana iletim hattının değiştirilmesi gerekiyor. İZSU çalışmasının ardından çalışmalara başlayacağız. Küçükyalı Kavşağı’nda yeni bir geçit yerine sığınak cebini genişletmeyi planlıyoruz. 128 Sokak kavşağından kıyıya ulaşımın sağlanması için incelemelerimiz devam ediyor. Karataş’ta yaya üst geçidi projemiz var. Işıklardaki faz sayısını azaltacak ve trafiğe değerli bir katkı sağlayacak. Ayyıldız Kavşağı’nı açarak Serinkuyu trafiğini bir nebze olsun rahatlattık. Aslında 6500 Sokaktan demiryolunun üzerinden geçecek, o bölgeyi rahatlatacak araç üst geçidi projemiz var. Kamulaştırma çalışmalarının tamamlanmasını bekliyoruz. Bilim Müzesi’ni Anadolu Caddesi’ne bağlayan yol, bölgedeki trafiği daha da rahatlatacak. Gaziemir’e araç üst geçidi yapıyoruz. İZBAN sınırından geçen yol ile Sarnıç ilişkileri rahatlayacak. Gaziemir’de 370 Sokak’tan 351 Sokak’a bağlantı projemiz olacak. “Gerekli izinleri aldık, dolayısıyla Akçay Caddesi’ne yeni bir alternatif oluşturacağız.”

“Teleferikle İlerleyemiyoruz”

İkinci bir çevre yolunun şehir trafiğine önemli katkı sağlayacağını ve bu konuyla ilgili Karayolları Bölge Müdürlüğü ile görüşmelerin sürdüğünü belirten Aydın, “Açılacak olan Şehir Hastanesine ulaşımı sağlayacak bağlantı yollarını planlıyoruz. yakında. Teleferik projesini hazırladık, son aşamaya geldik. Ocak ayından bu yana izinlerde sıkışıp kaldık, beklemedeyiz. 10 kişilik 150 kabinle hizmet vermeyi planlıyoruz. Şehir Hastanesi’ne Bayraklı plajından 8 buçuk dakikada ulaşılabilmektedir. Ama şu anda izin alamadığımız için bir ilerleme kaydedemiyoruz.” sözlerini dile getirdi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ozvatan-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu