Bakan Uraloğlu, Balıkesir’de haberi verdi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “6 ile 10’uncu kilometre arasındaki 4 kilometrelik bölümü 2023 yılında, yolun tamamını ise 3 Mayıs 2024’te tamamlamayı hedefliyoruz. , rota 3 kilometre kısalacak ve seyahat süresi 16 dakikadan 5 dakikaya inecek.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Balıkesir AK Parti “Kent Buluşmaları” kapsamında vatandaşlarla bir araya geldi.
Uraloğlu, Pençe Kilit Harekatları kapsamında çıkan çatışmalarda şehit olan kahraman askerimize Allah’tan rahmet dileyerek konuşmasına başladı. Balıkesir’i Türk denizciliğinin ilk anavatanı, leventler yurdu olarak nitelendiren Bakan Uraloğlu, “Balıkkesir, Türkiye’nin Marmara ve Ege’ye açılan yeşil penceresidir. Aynı zamanda Akdeniz’i birbirine bağlayan konumuyla da Güney Marmara’nın önemli merkezleri arasındadır. ülkemizin sanayi açısından en gelişmiş iki bölgesi.” dedi.
Türkiye HER ALANDA BÜYÜYOR
Türkiye’nin her alanda büyümeye ve gelişmeye devam ettiğinin altını çizen Uraloğlu, “ATAK Helikopterlerini indirip Altay Tanklarını yapıyoruz. Anka, Bayraktar gibi Milli Silahlı İnsansız Hava Uçaklarımızla dostlara iman ediyor, dünyaya terör estiriyoruz. Milgem projesi ile kendi savaş gemilerimizi üretiyoruz.Ayrıca güç noktasında da büyük kazanımlar sağlayacak adımlar attık.Türkiye’nin artan enerji ihtiyacını karşılamak için dev yatırımlar yapıyoruz. Doğu Akdeniz ve Karadeniz’de dünyanın en yüksek üçüncü barajı olan Yusufeli Barajını yaptık.Mersin’de Akkuyu Nükleer Santrali’nin inşaatı başarıyla devam ediyor” dedi.
DEV PROJELER ÜLKESİ OLUN
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yürütülen projelerden bazılarını sıralayan Uraloğlu, “Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim, Osmangazi, 1915 Çanakkale Köprüleri, İzmir-İstanbul gibi dev projeleri birbiri ardına hayata geçirdik. , Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara Otoyolları 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 29 bin kilometrenin üzerine çıkardık 1.714 kilometre olan karayolu ağımızı 3 bin 633 kilometreye çıkardık Demiryollarımızın tamamını yeniledik Ülkemizi Avrupa’da 6’ncı, dünyada 8’inci ve hızlı tren işleten ülke konumuna yükselttik.Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu sınırını açarak Asya’dan Avrupa’ya kesintisiz demiryolu bağlantısı sağladık. Hava yolunu milletin gözdesi yaptık.İç hat uçuş noktalarımızın sayısını 26’dan 57’ye, dış hat uçuş ağımızı 130 ülkede 342 noktaya, liman sayımızı da 149’dan çıkardık. tersane sayısı 37’den 217’ye, 84’e. Bu örnekleri çoğaltabilirim ama kısacası son 21 yılda ülkemiz barajlarla, hastanelerle, üniversitelerle, fabrika ve organize sanayi bölgeleriyle, bölünmüş yollarla, köprülerle, tünellerle baştan aşağı yeniden imar edildi. , havaalanları. yapıldı. Bu hizmetleri ve çalışmaları gören aziz milletimiz de Cumhurbaşkanımıza ve devletine güvenini göstermiştir” dedi.
BALIKESİR YATIRIMLARI
Bakan Uraloğlu, Balıkesir yatırımları hakkında da şu bilgileri verdi: “Yalnızca Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Balıkesir’in ulaşım ve haberleşme altyapısına 2003 yılından bu yana yaklaşık 62 milyar liralık yatırım yaptık ve bunun 20 milyarı YİD kapsamında. Arttırdık. yol 693 kilometreye çıktı.Yolların sadece 31 kilometresi BSK ile yapıldı.679 kilometreye çıkardık.İstanbul-İzmir Otoyolu projesi ile Balıkesir’i otoyol konforuyla tanıştırdık.Bursa,İzmir,Manisa ve Çanakkale’yi karayolu ile birbirine bağladık. İstanbul başta olmak üzere proje bedeli 5 milyar 403 milyon lira olan Balıkesir-Dursunbey Yolu, Balıkesir Kuzey Çevre Yolu, Dursunbey-Harmancık-Tavşanlı Yolu, Balya-İvrindi Yolu, Bandırma Kavşağı gibi 14 adet otoyol projesini hayata geçiriyoruz. Bursa ve Ankara’dan Edremit ve Ayvalık’a İlçeleri ve Kaz Dağları ile şehir geçişine alternatif bölünmüş yol bağlantısı sağlayacak Balıkesir Kuzey Çevre Yolu çok değerli. şehirdeki mevcut yol yerine şehrin kuzeyinden geçecek bu yol ile bölge. 13 km katedilen rotayı 3 km kısaltarak seyahat süresini 16 dakikadan 5 dakikaya indirmeyi hedefliyoruz. Hızla artan endüstriyel tesislere ve limanlara da konforlu ulaşım sağladık.
BALIKESİR’İ YAKLAŞTIĞI YÜKSEK YERİNE TAŞIYORUZ
Balıkesir karayolu ağını güçlendirdiğimiz gibi, Balıkesir’in tüm demiryolu ağını da yenilediklerini kaydeden Bakan Uraloğlu, “Bandırma-Balıkesir-Manisa ve Eskişehir-Kütahya-Balıkesir güzergahında sinyalizasyon ve elektrifikasyon çalışmalarını tamamladık. Gökköy Lojistik Merkezi’ni Balıkesir’e kazandırdık. Bu merkez; Araba, konteyner, mermer, sentetik maddeler ve kömür gibi endüstriyel işlerin yanı sıra gıda maddesi olarak et, süt, kuru gıda gibi eşyaların yüklenip yurt içi ve yurt dışına taşınacağı yeni bir adres yaptık. Osmaneli-Bursa-Bandırma-Balıkesir Yüksek Hızlı Tren Projesi ile Balıkesir’i hızlı tren çekirdek ağına katacak çalışmalara da başlamış bulunmaktayız. TCDD tarafından 2018 yılında ihalesi yapılan Bursa-Yenişehir ortasında 56 kilometre, Yenişehir-Osmaneli ortasında 50 kilometre demiryolu üst yapısını kapsayan projemizin kapsamını genişlettik. 2020 yılında yaptığımız ikinci ihale ile, 95 kilometrelik Bandırma-Bursa ortasının hem alt yapısını hem de üst yapısını ekledik. Tamamlandığında Balıkesir’de Milli Yüksek Hızlı Tren ağımıza entegre olacak ve İstanbul, Ankara, Eskişehir, Konya, Kırıkkale, Yozgat, Sivas illerimize bağlanacak. Balıkesir’i hak ettiği göklere çıkardık. Hem Balıkesir Koca Seyit Havalimanı’nın hem de Balıkesir Merkez Havalimanı’nın terminal binalarını yeniledik. Koca Seyit Havalimanı’nın yolcu kapasitesini 3 milyona, merkez havalimanımızın yolcu kapasitesini ise 1 milyon yolcuya çıkardık. Koca Seyit Havalimanı’nın 2003 yılında 3.567 olan yolcu trafiği, 2022 yılında 221 binin üzerine çıktı.