Haber

Stellantis elektrikli otomobil akülerini küçültmek için adımlar atıyor

Stellantis elektrikli otomobil aküleri alanında değerli bir adım attı. fiat Bünyesinde Ferrari gibi değerli otomobil markalarını da barındıran şirket, pil boyutlarını küçültmenin yollarını arıyor. Bu anlamda İtalyanlar uzun menzilli küçük elektrikli otomobiller için düğmeye bastı.

Uzun menzilli küçük elektrikli otomobil aküsü küçülüyor

Stellanis’in yaptığı açıklamaya göre İtalyan şirket, pillerin boyutunu yüzde elli oranında azaltmayı planlıyor. Buna göre şirketin hedefi 2030 yılına kadar bu hedefe ulaşmak.

Şirket daha önce lityum-kükürt pil teknolojisinde önemli bir yere sahip olan Lyten’e büyük bir yatırım yapmıştı. Ortaya çıkan yeni bilgilere göre Stellanis, bu yatırımının meyvelerini toplamaya başladı.

Buna göre yeni geliştirilen prototip, elektriksel dönüşüm modüllerine olan ihtiyacı ortadan kaldırıyor. Buna göre yeni akü teknolojisi, elektrikli şarj cihazı ve invertör fonksiyonlarını lityum iyon akü modüllerinde birleştirerek iç mekandan tasarruf sağlıyor. Böylece elektrikli otomobil aküleri hem daha küçük hem de daha hafif olacak.

Tuzak: Tesla Roadster’ın rakibi MG Cyberster Türkiye’ye geliyor!

Buradaki temel amaç Çin’in etkili olduğu küçük boyutlu ve uygun fiyatlı elektrikli otomobil pazarında fark yaratmak. Stellanis, özellikle Fiat markasıyla küçük boyutlu ve uygun fiyatlı otomobil üretme konusunda tecrübeli.

Bu anlamda firmanın bu alanda Çinli elektrikli otomobil üreticileriyle rekabet etmesi bekleniyordu. Stellanis’in kendi elektrikli otomobil aküsünü üretmesi Avrupa otomobil pazarının geleceği açısından önem taşıyor. Ancak bu yeni pillerin 2030 yılında ortaya çıkacak olması da soru işaretlerinden biri. Özellikle elektrikli otomobil aküleri alanında her yıl yeni bir atılım yaşanıyor.

Ancak uygun fiyatlı ve uzun menzilli elektrikli otomobiller de tüm pazarı değiştirebilir. Tabi ki ne arabanın ne de akü olduğunu unutmamak lazım. Stellanis geçen yıl 2027 yılında tamamen elektrikli otomobil üreteceğini açıklamıştı. Bu amaçla 2030 yılı öne alınmayacak gibi görünüyor.

Elektrikli otomobil teknolojisinde hem pil ömrü hem de şarj hızı büyük önem taşıyor. Bu küçültülmüş boyutlara sahip pillerin de hızlı bir şekilde şarj edilmesi bekleniyor. Ancak şirket üzerinden yedi yıl geçmesinden bu yana bu konuyla ilgili herhangi bir bilgi paylaşmadı.

Peki sizce Avrupalı ​​üreticiler elektrikli otomobil devriminde geride kaldı mı? Yorumlarınızı bekliyoruz.

Kaynak: Shiftdelete / Araba

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu