Sağlık

Otizmli bireylerde mesleki terapinin temel amacı bağımsızlıktır!

Otizmli bireylerde mesleki terapinin temel amacı bağımsızlıktır!

Otizm spektrum bozukluğu olan bireyin günlük yaşam aktivitelerinde; Uzmanlar, kişisel bakım, oyun, üretken aktiviteler ve boş zaman aktivitelerinde sınırlılık gözlenebileceğini söylüyor ve ergoterapinin temel amacının günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığı hedeflemek olduğunu vurguluyor.

Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, “Ergoterapi; Otizmli bireylerde denge, koordinasyon, beden farkındalığı, motor planlama, dikkat/aktivite sürdürülebilirliği, görsel mekansal algı, işitsel dil becerileri ve akademik becerilere katılımın sağlanmasına odaklanıyor.” söz konusu.

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Feneryolu Tıp Merkezi Uzmanı Ergoterapist Cahit Burak Çebi, 27 Ekim Dünya Ergoterapi Günü münasebetiyle otizm spektrum bozukluğu olan çocuk ve ergenlere yönelik ergoterapinin temel amaçları hakkında bilgi verdi.

Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, ergoterapinin temel amacının günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığı hedeflemek olduğunu belirterek, otizm spektrum bozukluğu olan bireyin günlük yaşam aktivitelerinde; Kişisel bakımda, oyunlarda, üretken aktivitelerde ve boş zaman aktivitelerinde sınırlılık görülebileceğini kaydetti.

Öz bakım becerileri mesleki terapi ile desteklenir

Günlük yaşam aktivitelerine katılımın amaçlandığını belirten Çebi, “Ergoterapi sürecinde duygusal ve davranışsal süreçler, sosyal etkileşim, öz bakım becerileri, duyusal beceriler, motor beceriler, akademik öncesi ve akademik beceriler, yürütücü işlevler desteklenmektedir. otizm spektrum bozukluğu olan çocuk ve ergenlerden oluşan grup.” söz konusu.

Yemek yeme, giyinme, banyo yapma, saçını tarama, tırnak kesme, tuvalet yapma, oyun aktiviteleri ve sosyalleşme gibi serbest zaman etkinliklerindeki hassasiyetlere yönelik çalışmalar yapılarak otizmli bireylerin bağımsızlığının desteklenmesinin amaçlandığını anlatan Çebi, şöyle devam etti:

“Aynı zamanda mesleki terapidir; Otizmli bireylerde denge, koordinasyon, beden farkındalığı, motor planlama, dikkat/aktivite sürdürülebilirliği, görsel mekansal algı, işitsel dil becerileri ve akademik becerilere katılımın sağlanmasına odaklanıyor.”

Aile ve çocuk bir bütün olarak ele alınır

Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, ergoterapi sürecinde aile ve çocuğun bir bütün olarak değerlendirilmesi gerektiğini anlatarak, “Terapiden elde edilen kazanımların günlük yaşama yaygınlaştırılabilmesi için ailenin ev ortamını buna göre düzenlemesi gerekiyor. çocuğun ihtiyaçlarına göre. Aynı zamanda hedeflenen becerilerin ev ve okul ortamında da sürdürülebilmesi için aile ve uzmanın tavsiye ettiği eğitimciler tarafından günlük yaşamda uygulanması önemlidir.” Görüşlerini dile getirdi.

Otizmli çocuk ve ergenlerde ergoterapinin etkili olabilmesi için nelere dikkat edilmesi gerektiğini anlatan Çebi, şöyle konuştu:

“Otizm spektrum bozukluğu olan bireyin ihtiyaçları ve günlük yaşamdaki kısıtlılıklarına göre belirlenen terapi süreci, hedeflenen planlamaya göre ilerlemelidir. Uzman tarafından belirlenen terapi süresi ve sıklığına sistematik katılım, terapi sürecinde başarının temel kriterini oluşturur.

Uzmanın belirlediği hedefler ve uzmanın verdiği öneriler doğrultusunda bireyin, bakım verenin ve eğitimcinin günlük yaşamdaki rolü terapi sürecindeki başarıyı doğrudan etkilemektedir. Süreç birey ve sosyal çevresi dikkate alınarak yönetilmelidir.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

muradiye-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu